Fågelkvitter...

Fåglarna kvittrar helt hysteriskt här ute i rågsved....Stundvis blir man nästan irriterad, speciellt nattetid. Men just nu, klockan 8 på kvällen, hemkommen efter jobbet, sitter jag i min säng och tycker att fåglarna är det underbaraste som finns, och jag känner verkligen att det är på gång nu, våren alltså!


image27

Såhär fina fåglar finns inte i Rågsved, men man kunde ju önska. Påfåglar är mina favorit fåglar. Om jag ska vara ärlig så tycker jag fåglar är rätt äckliga. Men påfåglar...
Ja jag vet att jag tjatar mycket om Berlin, men där finns det iallafall en ö full med påfåglar! Jag missade att besöka denna ö, men i sommar ska jag göra det. ABSOLUT. Det är nån gammal kung så lät upprätta denna påfågelö. Jag ska ha påfåglar på min herrgård när jag blir stor.

Nu ska jag kolla på Topmodel och käka tysk-djupfys-pizza..life is wunderbar!

Kommentarer
Postat av: oskar

vi har ju skansen...
eller
kolmården...

2008-04-04 @ 12:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0