På Gustav Vasas tid...

image34
Skarp student


"Sjung om studentens lyckliga daaaar...låt oss få fröjdas i ungdomens.." ähhmm något... själv brydde jag mig inte så mycket om min student, jag gick varken på mösspåtagning eller lärde mig studentsången utantill.. jag var bara glad att få avsluta ett kapitel och börja ett annat.
Och som vanligt bryr jag mig inte om valborg heller! Jag har inte firat valborg eller ens accepterat dess existens sen jag var 16 år gammal. Då var jag ute som alla andra tonåringar, men istället för att supa o slåss som alla andra förfärades jag av hur alla förvandlades till neandertalare och beslöt mig för att aldrig igen fira valborg! och det går rätt bra!
Fan vad det dricks alkohol, och speciellt av individer som borde dricka sodavatten genom sugrör i stället...
Men hur som haver...så ska ni veta att på Gustav Vasas tid, drack normalsvensken, man som kvinna, i genomsnitt 2,5 liter öl om dagen. Värst var ju förståss kungens soldater som drack 4 liter och på söndagarna festade de loss på 5,5....

image35
Gustav och alla människor med gott ölsinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0