FilmHöst

Wohooo vilken filmhöst det kommer bli! För en sån som mig kommer hur mycket gott som helst! I cant wait!
Nåja först och främst, filmatiseringen av Grey Gardens.



Med ingen mindre än Drew Barrymore i huvudrollen som tokan Edith Beale.
Den rika vackra kvinnan som flyttade in i ett kråkslott med sin minst sagt knepiga mor. Gav snoffsarna fingret och levde under knappa förhållanden, OCH lyckades bli en av historiens mest betydelsefulla kvinnor när det kommer till mode! Jag tycker ju förståss om bilderna på henne från 30-40 talen Då hon var vacker som en dag! (inte för att hon någonsinn tappade sin skönhet...)

 
Blott 17 år och mest eftertraktad bland socitetens unga män...


Sen så ser jag väldigt mycket fram emot "En förlorad värld". Filmversionen av en hyllad tv-serie som visades på 70-80-talet någon gång. Som jag tyckte var lite sådär torr. Nu tror jag det blir bättre! I allafall när man kommer till kostym avdelningen..


Kommentarer
Postat av: Olle

Va? Tycker du på fullaste allvar att kostymbiten var eftersatt i gamla versionen av Brideshead Revisited? Jag förstår inte.

2008-08-21 @ 13:40:03
Postat av: BillieB

jaaa, helt illa pinkat var det väl inte. men jag har en liten allergi mot hur svunna tider presenterades på 70-80-talen...hur de än gjorde så känns det lite Miami vice, hårda ord. men jag kan inte komma över det...

2008-08-21 @ 22:33:45
Postat av: Joakim Johansson

Gammalt inlägg, men en fundering ändå. Vad tyckte du om filmen? Kunde den mäta sig med originalet? Personligen tyckte jag att den var en oerhörd besvikelse, fast, det är klart, kostymbiten är icke att förakta.

2009-07-01 @ 21:49:46
URL: http://uppsaliensare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0