Min vän Lars Munck...

Idag var jag och fikade men min gode vän Lars Munck. Jag kan knappt minnas sist vi träffades. Och det var verkligen på tiden. Lars är en stor inspirations källa. 
Han gav mig ett tips, som jag vill dela med mig till alla som är lika lata och har så lite självdiciplin som jag. Jag kommer aldrig till skott, jag vill måla jag vill sy jag vill göra dittan och datten och jag vet att jag kan. Men jag har så svårt för att börja..
Lars sa till mig att skaffa mig en äggklocka, ställa in den på en kvart. Arbeta med det som man "måste" och tänka att efter en kvart gör jag annat som jag "vill". Lars sa till mig att när man väl satt igång och arbetat i en kvart så inser man att det är kul och att det blir svårt att sluta när man väl satt igång...
Min mobil fick fungera som äggklocka, och jag provade så fort jag kom hem. Och det funkade faktiskt. Men till min stora förvåning påverkade tidsinställningen mig på ett oväntat sätt.
I och med att jag bara hade en kvart på mig att jobba så jobbade jag skitsnabbt och jätte effektivt!!!! det verkar som jag jobbar bäst när jag har en deadline, en tid att passa...


Ja det må jag säga. Lars är en vis man och underbart duktig på det han gör... En av de bästa illustratörer jag känner till och jag beundrar honom jätte mycket. Jag har fått en kick i baken och här ska det banne mig jobbas....
Kolla in lite av vad Lars pysslat med här: Lars Munck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0