Carl Larsson



               
  Hans far ska ha förbannat dagen då han föddes, men vi är nog många som glädjs
över att han trots allt blev till.....


Jag har idag, 24 år gammal, upptäckt Carl Larsson. Det är ju makalöst! Alla vet ju vem Carl Larsson är, inklusive mig. Och detta är antagligen anledningen till varför jag aldrig verkligen tittat på hans verk. Och nu idag blev jag vansinnigt förälskad och kan nog kalla honom för en av mina top 3 favorit konstnärer. Man har blivigt matad med hans namn sen barnsben och efter som man varit så mätt på karln så har man väl inte brytt sig om honom.
Kom på att det är samma sak med Bob Dylan. Jag är säker på att jag skulle uppskatta hans musik. Men har aldrig kännt mig sugen på att lyssna..
Nåja. Carl Larsson var enastående! I så mycket, men det är hans akvareller jag tycker mest om, och ni kommer säkert känna igen flera stycken, varsego och njut gott folk...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0