Hurtbulle...

I dag var jag ute och hurtade runt i skogen. Det händer inte ofta,
men nu har jag ju köpt ett par gympaskor så nu måste jag ju.
image36

Jag hade hört att här ute i rågsved/stuvsta där jag bor ska det finnas en sjö. Så jag laddade mobilen med härlig oldtime ska och calypso (som passar årstiden) och skuttade iväg i mina magiska gymnastikskor. Naturen här runt omkring visade sig vara ganska igenvuxen och full av våtmarker, men jag kämpade på i hopp om att hitta en underbar sjö, som jag skulle utnämna MIN sjö denna sommar.
Men nu vet i fan, efter många om o men så kom jag fram och det visade sig att den var ganska igen vuxen. Minst 10 meter vass runt hela sjön.. så där blire inge bada av.. men det var ju trevligt att röra på fläsket....
Sjön heter Magelungen by the way...och den har vuxit igen till följ av att det börjades byggas något otroligt runt omkring den på 30-talet...
image37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0