Wes Anderson...


image38

Nu har det nog hänt! Någon har petat ner Tim Burton från första platsen på min beundrar lista! Och det är ingen mindre än Wes Anderson. Om ni inte har upptäckt honom än så är det på god tid. En Director/writer/producer snubbe som verkan inte kunna göra någonting fel. Filmer som MÅSTE kollas upp är:
Rushmore
The Life Aquatic

The Darjeeling Limited

Ja ja jag vet vad ni tänker men jag har INTE missat 'The Royal Tenenbaums', jag kommer ihåg att jag inte tyckte den var så rolig som jag hade hoppats den skulle va när jag såg den. Men nu är det flera år sedan och det är nog på tiden att se om den...

Wes använder sig av en hel hop intressanta skådespelare. Bill Murray, Adrien Broady och inte minst Sofia Coppolas lilla kusin Jason Schwartzman. Inte att missa med andra ord.
image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0