Oh vad tråkigt!!!

Idag hade jag lite tid över och tog mig till "Gallerian" här i stockholm för där hänger några plagg som beckmans eleverna har gjort. Det handlar om det årliga samarbetet med Gallerian.
Jag tror det var 2-3 år sedan som min gammla vän Annica Sandberg var med i detta ståhej och designade för lindex. Jag hjälpte till och sy upp ett par byxor och tyckte det var skitkul! Visningen var också skitkul och det var flera elever som hade gjort väldigt intressanta kollektioner. Men detta år.. Jag ville nästan börja gråta.
Alla som har varit ute idag vet att det är ett väder som inte går att vistas i. det höstregnar, droppar stora som golfbollar. När jag väl kom in i Gallerian så kändes det som jag fortfarande var ute i regnet...Plaggen som hängde där framför ögonen på mig var lika GRÅ och HÖST-TRÅKIGA som vädret utanför.
Jag tittade lite på skärmen som visade visningen. Men jag orkade inte titta mer än en minut..är det dessa deppiga tider som smittar av sig???
Jag åkte iallafall hem totalt oinspirerad och blöt.

Vill dock lägga till att Mayam Avalinejad Hade gjort ett fint jobb. För Velour...


Såhär såg det ut förr..
Annica Sandberg för Lindex


Sandra Karlsson hade låtit sig inspirerats av A Clockwork Orange...


Sen så var det ett par fantastiska jeans som jag tror Frida Billgren gjorde för Levis, Men såklart så hittar jag inga bilder, jaja typiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0