Sticka lite tröja..

Idag har jag varit ledig och pysslat på tröjan hela dagen.. Det går ju så sakta när man stickar,
men när man lyckas så blir det ju så fint..Stickat är fint...
Det här är hur långt jag kommit på mitt försök till den tjöjan jag tidigare visat stick-beskrivning till.
När jag ska göra saker och ting så blir det ofta inte som jag tänkt mig, det problemet har säkert många.
Mitt tips är att INTE göra om och om och om igen..fortsätt bara, klura ut någon fiffig lösning, och kör på...



Jag tyckte tex att halsringningen inte skulle funka för mig och då har jag istället gjort en liten krage.
Garnet jag valt är rätt sticksigt och därför gjorde jag denna kraglösning så att jag kan ha en fin blus under...
Kanske  till och med sticka en liten passande slips i framtiden...



Och resåren kändes ganska slapp, så jag fixade ett litet fint snöre som man kan
dra åt så att resåren blir mer utmärkande. Och lite fina vintriga bollar dör man ju
aldrig av...
Hoppas bara jag får till armarna fint nu också...


Kommentarer
Postat av: Miriam

Ser finfint ut hörrdu! Och jag håller helt med, smarta fortsättningslösningar är det bästa. Man ska inte bara sitta och traggla och traggla, det löser ingenting! Antingen ska man börja om (det är bra ibland, för vissa gånger kan saker börja åt helvete, och sen bara fortsätta så. börjar man om blir det oftast bättre) eller somsagt, trixa fram en ny lösning. De bästa ideerna kommer alltid av misstagen!

Resårsnöret med bollar blev ju t ex hur fint som helst:)

2009-02-02 @ 23:44:02
URL: http://miriamskafferep.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0