Trim your dress..

..trim your dress, trim your dress
trim your dress in the parasol style..

balance yourselfe, balance yourselfe
balance yourself in your babys arms...

Ja lite så kan det gå till i en traditionell old time Mazurka...



Mazurka är Polens nationaldans, men det var inte det detta inlägg skulle handla om..

Nu pågår för fullt Herräng Dance Camp. Jag ska åka dit och hälsa på en kväll. Har aldrig varit där, är lite rädd eftersom jag inte är någon skolad lindy-hoppare..
I allafall så kom jag i en jätte fin dans stämning..Och var bara tvungen att googla fram lite Edward Degas. Ni vet, hans underbara målningar av balettdansöser...



Den 19 juli, är det 175 år sedan denna gigant föddes...Och nu slog det mig att jag gick förbi hans grav nu när jag var i Paris...ohh ack o ve, varför tittade jag inte på hans grav!? Nåja, hans bilder kan man ju njuta av..Här under visar jag en målning som inte har något med dans att göra. Jag tycker så mycket om den, var tvungen att visa den.


 


(Place de la Concorde 1875)



adjöss!

.


Kommentarer
Postat av: Elina

Åh Degas, han har så mycket fint! Har en del av just den där balettavlan här ovanför mitt skrivbord, den fick mamma av morfar då hon var liten. Och så fantastiskt det var i våras när jag var i New York, att få se massor av original-Degas på The Met! :D

2009-07-07 @ 16:24:07
URL: http://enligtelina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0