John Everett Millais...

... var rent ut sagt en jävel på att avbilda tyg! Jag tycker det är bland det svåraste man kan göra, täckna av tyg och återge känslan och materialet.
Idag var jag och min vän Julia på National Museum här i Stockholm för att kolla in utställningen "Prerafaeliterna", Där hänger denna tavla av just John Everett Millais. Kolla in tyget på kjolen, och i verkligheten är det ännu mer förbluffande..det ser så verkligt ut att det är ofattbart!
Hade ni tänkt besöka denna utställning, som för övrigt pågår till 24/5, så får ni bara inte missa denna tavla.

 The Black Brunswicker

Utställningen var fin men då jag är allergisk mot medeltiden så hade jag lite svårt att njuta. Finast var alla gammla foton från mitten av 1800-talet...Helt otroliga.
Ni får läsa mer om det hemliga konst-brödraskapet Prerafaeliterna HÄR. Och se om det är något som lockar ert intresse.


Kommentarer
Postat av: Bea

Ja! jag stod också länge och beundrade det där kjolstyget :)

2009-03-23 @ 17:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0