Ungdomens smärtor..

Härom dagen rattade jag igenom kanalerna på radion på jobbet och hörde Michael Sembellos gamla goding "Maniac"..ahhh tänkte jag o började svänga på höfterna...shit vilken bortglömd låt...skitbra! Om det inte ringer en klocka hos er så kan ni ju kika här, jag är säker på att alla känner igen den.



Och i detta samband började jag tänka på gamla hederliga tonårs filmer...Okej, Flashdance är en av historiens pinsammaste film, om du frågar mig. Men åhhhh vad alla tonårsfilmer på 80 talet (tidigt 90-tal) var hundra gånger bättre än dagens pinsamma försök...
Dagens filmer saknar charm totalt! Nu pratar jag om roadtripp och american pie o allt vad de heter, så jävla smaklöst! Allt handlar bara om vem som ska få pippa först! och det gör mig (pryd hopplös romantiker som jag är) så jävla förbannad! Förr handlade det mer om smärtsam kärlek, att vara missförstådd och att bli vuxen.
Jag tycker ni tonåringar som läser detta ska gräva lite djupare i filmhyllorna. Lite tips:
The Breakfast club
Pretty in Pink
Karate Kid (såklart)
Footloose

Molly Ringwald kommer alltid förbli den snyggaste tonåringen....
image29

That is what life REALY is about, kids!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0