Antikmässan 2009

För er som inte varit där och inte kan gå i morgon vill jag bara säga, tråkigt för er! För det var otroligt kul.
Min första antik mässa så jag ar inget att jämnföra med, men min dag var magisk iallafall. kameran glömde jag
hemma men jag fick till några skapliga kort på mobilen:


 
Denna skärm var nåstan bäst, Stod i ett "rum " som skulle påminna oss om Berlin på 30-talet.
Men historien bakom den känner jag tyvär inte till. Den drömmer jag om inatt iallafall..



Denna blomserlåda var också en av höjdpunkterna för mig. Fanns en som var vitmålad
också..troligen från 50-talet, försöker ju komma i från 50 tals inredning, men den var så
groteskt fin, som en harpa.



Ilse Cleason var där, min favorit när det kommer till keramik! Var fint att se..



Fina glasgrejer, av vem??? tell me..



Efter mässan var jag så trött, så efter ett glas vin med J, somnade jag som en baby..
Nu är klockan 22 och jag vet inte vad jag ska göra, det är ju lördag kväll..

På mässan inhandlade jag ett hårspänne för otroliga 20 kr, och en ring som nästan ser ut som
den ringen jag drömmer om. Hade lite problem med att tyda prislappen, och de 3 söta tanterna bakom disken
hade samma problem. Jag kom fram till att det var en 2:a. Och tanterna kunde inte säga annat, de tänkte och tänkte och det kunde väl inte stämma att det var en 2:a.. men Det såg ute ut som något annat, 290 kr blev det...Och de försäkrade mig om att det var nog dagens klipp...
Så det kändes ju bra, haha. När jag kollat stämplarna så är den troligen från 1952 fast jag tycker den ser lite äldre ut..
Förgyllningen har nästan släppt (oj oj vilken fasa), Det tycker jag om då jag hatar guld :-) Jag är helnöjd, kanske kommer bilder senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0