Millesgården och Lee Miller...

...Hur kan jag ha missat något så fantastiskt som Millesgården på Lidingö. Jag har inte varit där med det ser mycket intressant ut om man kollar in Hemsidan. Ett konstnärshem från första hälften av 1900-talet. Kan det bli bättre! jag ska dit så fort som möjligt.
Och inte nog med det! Nu visas en fotoutställning med Lee Miller. Denna fantastiska kvinna och hennes fantastiska fotografier. Utställningen ska ha en viss surrealistisk ton. Med bilder hämtade från hennes tid som fotomodell, krigsfotograf och engagerad anhängare av surrealistgruppen i Paris under det fantastiska årtiondet, 30-talet.



Innan hennes karriär som fotograf tog vid så var hon en mycket omtyckt fotomodell. Vacker som få, det ser vi ju här..

Utställningen håller på till 14 februari, öppet varje dag mellan 12-17, förutom på Måndagar då det är stängt.



.


Kommentarer
Postat av: miriam

Jag vill jättegärna också åka dit!

Vad säger du, ska vi försöka ta oss dit tillsammans?

(om du inte redan varit där förstås...)

2009-12-09 @ 12:57:53
URL: http://www.miriamskafferep.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0