Tema Hyllan...

Jag sålde ju lite gammla Ikea möbler på tradera nyss. Tema hette möblemanget och är fråm 1957.
Vill bara berätta att det är Ikeas Museum som köpt dem. Känns hur kul som helst. De ska sätta upp ett rum (eller fler) I 50-tals stil. De lovade att vara väldigt rädda om dem. Nån dag ska jag åka till Älmhult (stavs det så?) och hälsa på mina kära möbler.

Sen så var ju jag faktiskt på Auktion i Gista sist jag var Hos mina föräldrar. Pank som en kyrkråtta men bjöd ändå hem detta bord från 30-talet för cirka 300 kr...jag längtar tills mina föräldrar kommer hit med det.. set är så fiiiiint.


Kommentarer
Postat av: betty lou

oj det var ju kul att dom hamnade där. hade gärna köpt dom själv om jag haft plats och en bil.



bordet var väldigt tjusigt. är det en glas-skiva på duken?

2009-03-02 @ 20:36:09
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: BilliB

Jaaa, det är en glas skiva. Och duken är sådär härligt guld/beige lite metallic glammig...

jag är heeeelt nöjd!

2009-03-05 @ 13:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0