Tjusiga släktingar va?



Jag blir helt varm i hjärtat varje gång jag ser den här bilden. Den har stått på en hylla i min farmor hem i alla mina år. men det var inte förrän nu i julas, när jag hittade den nedpackad i en banan kartong, som jag verkligen tittade på den med nyfikna ögonen.
Vilka charmerande människor. Vilken stilig herre! vilken bedårande dam...
Nu har jag ju minne som en guldfisk så jag kommer inte direkt ihåg vad far min sa, vilka dessa skönheter var...
Jag tror det är min fars farfar och farmor. Men jag kan verkligen inte alls förstå att dessa är mina släktingar, de ser ut att komma från en helt annan värld.
Skulle min farmor inte vara så envis med att skaffa barn så sent in på livet så skulle jag nog fått chansen att träffa dessa juveler.
Inget ont om min farmor. En kvinna som på 30-talet tog till sig en yngre, stilig pojk. Hon fick ett barn, sen 10 år senare ungefär så är det dags igen. 40 år gammal fick hon tvillingar. Min far och hans syster....Hon slet och var stark hela sitt liv, 94 år gammal fick hon nog och sa hejdå. Jag kommer aldrig kunna säga något ont om den kvinnan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0