Hösthelgen...

...Det skulle bli en höst helg, men frågan är om det inte mer kändes som vår. Löven var grönare än grönast och vattnet inbjudande blått..
Tips till de som bor i Stockholm trakten. Ta en lång promenad runt gärdet och Djurgården. Då menar jag djurgården bakom alla museum...



Jag har bott på Gärdet ganska länge nu och inte visste jag att det var så vackert...Det finns gott om platser att slå sig ner och inta medförd matsäck eller fika/ät på någon av alla de fik/resturanger man passerar.

 

Hästarna på Ladugårdsgärdet..
Ta 1ans buss och hoppa av hållplatsen efter värtavägen..gå över hela gärdet, då kommer ni hit. Fortsätt sedan över den lilla djurgårdsbron..Finns kartor på vägen..



Fina saker som hösten bjuder på..kastanjerna var mjölkvita, ännu inte mogna..
Det var lite från Lördagen, Söndagen bjöd på Gripsholms slott.

Hett tips är att faktiskt ta rundvandringen med guiden, kostar bara 20 kr extra och är mycket intressant och underhållande...Fick ju såklart inte ta kort inne i slottet..



Världens vackraste växthus ligger intill slottet..Jag vill ha ett likadant..fast där skulle jag ha vindruvor och exotiska blommor..

Vi solade och gässen som flög längst med vattnet var väl det enda som påminnde oss om hösten..



Jag och J. Och mina nya solbrillor från Oc shades.
Pensionärs helg delux! och FAN vad det var skönt..

.

.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, det var en fin söndag i Mariefred! Och med på bild är man också, ser jag :)

2009-09-23 @ 21:45:13
Postat av: Joakim Johansson

Du missade väl inte museijärnvägen vid besöket i Mariefred? Den är ett måste! Du har kanske sett/läst om Historiskt resande på min blogg? Anslut nästa år.

2009-09-27 @ 23:13:45
URL: http://uppsaliensare.blogspot.com/
Postat av: BillieB

Vi skyndade förbi den men det hanns inte med att titta närmare.. men vi såg ett tåg komma tuffande iallafall...

2009-09-27 @ 23:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0