Jaha, det är tack vare Schnuchel...

...som alla på östermalm helt plötsligt har sjukt snygga glasögon...


Tadaa! 30-40-tal på nästippen..

Dyrt..ja..men vaddå glasögon köper man väl inte så ofta, har jag fått för mig??? Hade jag synfel skulle jag inte tveka att investera, de är ju lixom tidslösa! det kan ju inte gå fel...

I stockholm kan man såklart köpa dem hos StureOptikern.(enligt en kille på stan så ska StureOptikern ha andra märken som har modeller som påminner om dessa till ett lite humanare priser)..På nätet hittade jag inte så mycket info..men på sidan: www.contactsandspecs.com kan man läsa följande.

"Schnuchel is a small designer and manufacturer of fine, high quality acetate style frames, well known by the top-opticians worldwide. This one of a kind “Tailor Made” eyewear is all handmade by a German artisan named Dr. Wolf Schnuchel. Schnuchel Eyewear can “Tailor Make” your specific frame by choosing color, shape, size, even your own name engraved on the inside of the frame, for a truly unique custom tailored look! These frames are classic yet retro..."

Det låter ju fint.




.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0